Opret medarbejdere i Salary

Din første opgave i Salary - Opret nogle medarbejdere

Thomas Qvist avatar
Skrevet af Thomas Qvist
Opdateret over en uge siden

Din første opgave i Salary, efter at du er oprettet, er for det meste at oprette nogle medarbejdere

Du oprettter medarbejdere under 'medarbejdere' -> 'Tilføj medarbejder':

Herefter skal du først indtaste stamdata m.m. på medarbejderen: 

Step 1 - Stamdata: Navn, adresse osv.
Step 2 - Kommunikation: Vælge sprog på lønsedler og hvordan de skal leveres
Step 3 - Bankinformationer og valg af skattekort (hoved- eller bikort)

Herefter skal medarbejderens "kontrakt" oprettes:

Step 1 - Ansættelse; Stilling, ansættelsestype (timelønnet/fastlønnet), lønperiode
Step 2 - Løn: Løn og tillæg samt arbejdstid
Step 3 - Personalegoder: Fri telefon, Frokost ordning mm.
Step 4 - Ferieordning: Ferie med løn, ferie uden løn (feriepenge) eller direktørløn
(OBS: timelønnede kan ikke have ferie med løn)
Step 5 - Pension: Opret pension, valg af selskab og værdi af pensionen - læs mere her: LINK
Step 6 - Startsaldi: Hvis du har kørt løn i et andet system og skifter til Salary kan du tage det igangværende års saldi med over i Salary. Især vigtigt for medarbejdere der har ferie med løn, så de ikke mister deres opsparedede feriedage. 

Herefter kan du gemme kontrakten og din medarbejder er oprettet. Du kan altid redigere vedkommende efterfølgende under medarbejderen -> 'ansættelse'


Hvis du fortsat er i tvivl om, hvordan man opretter medarbejdere i Salary, så se denne videoguide:

Besvarede dette dit spørgsmål?