OBS! Denne feature kræver, at I har Premium pakken. Du kan altid opgradere til Premium under Virksomhed → Prispakker. Ønsker du at vide mere om Premium kan du se hvilke funktioner der følger med, her.
Med HR modulet har du mulighed for både at uploade diverse dokumenter og tilknytte dem medarbejderen samt uploade kontrakter til digital signering. På denne måde sikre du dig, at vigtige dokumenter bliver opbevaret et sted der tilgængeligt for begge parter.
I nedenstående guide kan du både se hvordan du og medarbejderen kan underskrive en kontrakt samt hvor du fremover kan uploade dokumenter på medarbejderen.
Se også være FAQ her.
Guide:
1. Gå til HR → Dokumenter, og klik på Nyt dokument til underskrift.
💡TIP: Har du en fast skabelon, fx til kontrakter, kan du gemme den som skabelon i Salary. Se hvordan du gør det her.
2. Upload dokumentet og udfyld følgende felter:
Kategori: Vælg, hvilken kategori dokumentet tilhører (f.eks. kontrakt, tillæg, osv.).
Beskrivelse: Skriv fx Ansættelseskontrakt.
Underskriv med: Vælg om underskrift skal ske via SMS-kode eller MitID.
Sprog: Vælg det sprog der skal fremgå af brugerfladen når der skal underskrives.
Underskriver: Tilføj den eller de personer, der skal underskrive. Hvis der er flere parter, klik på Tilføj underskriver.
Dokumentet sendes først til underskriver 1 og derefter automatisk videre til underskriver 2, når første har underskrevet.
Når alt er udfyldt, klik på Opret dokument.
3. Dokumentet vil nu fremgå under Dokumenter til underskrift.
4. Underskriveren modtager en mail, når dokumentet er klar. Klik på linket i mailen for at starte underskrivelsen.
5. Klik på Hent dokument for at læse det.
Underskriveren indtaster enten telefonnummer (til SMS-kode) eller logger ind med MitID. Indtast koden (hvis SMS) og klik på Underskriv.
6. Når den første underskriver har underskrevet, vises det i oversigten.
7. Når alle underskrivere har underskrevet:
Dokumentet skal tilknyttes en eksisterende medarbejder eller
Du opretter medarbejderen via knapperne til højre.
Du modtager også en mail, når dokumentet er fuldt underskrevet.
8. Når kontrakten er tilknyttet en medarbejder, vil den fremgå under Dokumenter på medarbejderens profil.
9. Salary tilføjer automatisk en underskriftsside i PDF’en med navne og tidspunkter for, hvem der har underskrevet.
10. Ud for dokumentet kan du vælge at:
Downloade dokumentet
Redigere (f.eks. gøre det synligt eller skjult for medarbejderen)
Arkivere det
Slette det permanent
FAQ
Kan jeg uploade en dokument skabelon til Salary?
Kan jeg uploade en dokument skabelon til Salary?
🔗
Ja, det er muligt at uploade en skabelon i Salary, som du senere kan downloade og genbruge, når du skal oprette det endelige dokument.
Guide:
1. Gå til HR → Dokumenter, og klik på Skabeloner.
2. Klik på Ny skabelon, og upload dokumentet fra dit drev.
3. Vælg en kategori i drop-down-menuen, og tilføj en beskrivelse.
Klik på Opret dokument.
4. Skabelonen er nu gemt, og både du og andre lønadministratorer kan hente den direkte i Salary, når I skal sende dokumenter til underskrift.
Hvordan tilføjer jeg et dokument direkte på medarbejderen?
Hvordan tilføjer jeg et dokument direkte på medarbejderen?
🔗
1. Gå til fanen Medarbejdere, find den relevante medarbejder, og klik på Dokumenter.
2. Klik på Tilføj dokument.
3. Vælg Kategori i drop-down menuen, tilføj beskrivelse og vælg om dokumentet skal være synligt for medarbejderen i medarbejderappen. Klik Opret dokument.
💡TIP: Mangler du en kategori? Læs hvordan du tilføjer flere her.
4. Nu fremgår dokumentet på medarbejderen.
5. Ud for dokumentet kan du vælge at:
Downloade dokumentet
Redigere (f.eks. gøre det synligt eller skjult for medarbejderen)
Arkivere det
Slette det permanent