Spring videre til hovedindholdet

Enhedshåndtering

Sådan kan du registrere udlevering og tilbagelevering af enheder som fx computer eller telefon på dine medarbejdere

Sofie Vestergaard avatar
Skrevet af Sofie Vestergaard
Opdateret i går

OBS! Denne funktion kræver premiumpakken.

Med Salary Premium får du adgang til Salary HR-administration, hvor du bl.a. kan håndtere og holde styr på virksomhedens enheder – alt samlet ét sted.

Enhedsmodulet giver dig ikke kun overblik over, hvilket udstyr der er udlånt til hvilke medarbejdere, men hjælper dig også med at sikre, at enheder bliver afleveret retur, når en medarbejder fratræder.

Med dette modul får du et enkelt og effektivt værktøj til at holde styr på virksomhedens ejendele – og undgå, at noget bliver glemt, når medarbejdere skifter job.


Sådan håndterer du enheder i Salary

Som administrator kan du tildele enheder til medarbejdere ud fra en række standardkategorier: IT-udstyr, Telefon, Arbejdstøj, Transport og Andet.

Når du registrerer en enhed, kan du:

  • Angive en udleveringsdato og eventuel tilbageleveringsdato

  • Tilføje en note med relevante detaljer om enheden (fx serienummer, stand, model m.m.)

  • Lave dine egne enhedskategorier

  • Trække en rapport ud med alle enheder pr. medarbejder

  • Få en notifikation på den sidste lønkørsel om at en enhed ikke er registreret som afleveret.

Under fanen HREnheder kan du altid se en oversigt over, hvilke medarbejdere der har udlånte eller tilbageleverede enheder.

Klik på en medarbejder i oversigten for at få det fulde overblik:

  • Hvilke enheder medarbejderen har fået udleveret

  • Udleveringsdato og eventuel tilbageleveringsdato

  • Noter og øvrige informationer, I har registreret


Guide:

Tilføj en enhed til en medarbejder

🔗

1. Gå til fanen Medarbejdere, find den relevante medarbejder, klik på Enheder.


2. Klik på Registrér enhed.


3. Udfyld felterne og klik Opret enhed.


4. Nu fremgår enheden af medarbejderens profil.






Markér en enhed som tilbageleveret

🔗

1. Gå til fanen Medarbejdere, find den relevante medarbejder, klik på Enheder.


2. Klik på tilbageleveringsikonet.


3. Vælg indleveringsdato og klik Tilbagelevering. Er du sikker?


4. Nu fremgår enheden som tilbageleveret.

Tilføj, redigér eller slet enhedskategori

🔗

1. Gå til fanen HR, klik på fanen Enheder og knappen Enhedskategorier.


2. Klik på redigeringsikonet eller slette ikonet ud fra en eksisterende katetgori for at ændre eller slette denne. Klik Tilføj enhedskategori, for at tilføje en ny.


Hent en rapport over enheder

🔗

1. Gå til fanen Virksomhed, klik på fanen Rapporter og vælg Enheder i drop-down menuen.


2. Vælg den periode du ønsker data for og klik Hent excel eller Hent PDF.


3. Herefter kan du åbne filen.


Besvarede dette dit spørgsmål?