Spring videre til hovedindholdet
Alle samlingerLøn og lovgivningVirksomhed
Manuel indberetning i e-indkomst
Manuel indberetning i e-indkomst

Sådan laver du en manuel indberetning i e-indkomst

Sofie Vestergaard avatar
Skrevet af Sofie Vestergaard
Opdateret over en uge siden

Registrering som arbejdsgiver:

Hvis du ikke er registreret som arbejdsgiver på Virk.dk, når vi forsøger at indberette en godkendt løn, fejler indberetningen hos Skat, og vi får en fejl tilbage. 

Dette betyder, at lønnen ikke er registreret hos Skat, og der ikke vil blive opkrævet eller kan indbetales skat og AM-bidrag, før indberetningen er lavet. 

Før der kan laves en indberetning, skal virksomheden tilmeldes som arbejdsgiver:
https://help.salary.dk/kom-godt-og-nemt-igang-med-salary/registrering-som-arbejdsgiver

Tilmeld e-indkomst

Når det er sket, kan man tilmelde sig til at indberette til e-indkomst. Dette sker ved at følge denne guide:

  1. Vælg Ansatte øverst på siden

  2. Vælg Indberet til eIndkomst i venstremenuen

  3. Der åbner et nyt vindue (hvis ikke, skal du tillade pop-up-vinduer i din browser)

  4. Vælg Ændre tilmeldingsoplysninger

  5. Klik i Indberetning til/forespørgsel på eIndkomst/LetLøn

Lav indberetning i e-indkomst

Der ligger en video på nedenstående link, der viser, hvordan man laver en indberetning i e-indkomst

Du kan finde de data, der skal indberettes i bunden af den fejlede lønkørsel under indberetninger. Der skal laves en indberetning pr. medarbejder, der er med i lønkørslen.

Besvarede dette dit spørgsmål?