Skattekort mangler

Hvad er årsagen til at et skattekort kan mangle

Thomas Qvist avatar
Skrevet af Thomas Qvist
Opdateret over en uge siden

Der er flere årsager til at en medarbejder mangler et skattekort.

Ny medarbejder:
Lige efter oprettelsen af en medarbejder har vi ikke noget skattekort endnu, da Skat først skal sende det til os. Det kan tage et par timer.

Forkert CPR-nummer
Hvis du har skrevet eller fået et forkert CPR-nummer af din medarbejder, modtager vi ikke noget skattekort på vedkommende. Hvis det er sket, vil du få en notifikation i beskedcenteret og på lønkørslen. Du skal finde og rette CPR-nummeret til det rigtige og derefter anmode om et nyt skattekort under 'skattekort' på medarbejderen.

Intet Skattekort
'Intet skattekort' forekommer, når en person ikke er forskudsregistreret, fx. en ungarbejder, der er ny på arbejdsmarkedet, eller hvis personen er/har været selvstændig erhvervsdrivende.

Når der ikke foreligger et eSkattekort, skal der normalt trækkes 55 % i A-skat. For at få et skattekort skal medarbejderen ind på skat og forskudsregistere sig, så modtager vi automatisk det nye skattekort. Der kan gå flere dage før dette træder i kraft, så gør dette i god tid inden en lønkørsel. Din medarbejder kan evt. få mere at vide om dette her

Ledte du efter en guide til, hvordan man anmoder om nyt skattekort i Salary? Se mere i dette link

Besvarede dette dit spørgsmål?