Spring videre til hovedindholdet

Sådan får du ferieoverblik i ekstern kalender

Med Premium-pakken har medarbejdere mulighed for at få et samlet overblik over kollegaers ferie via Google Calendar eller Outlook.

Sofie Vestergaard avatar
Skrevet af Sofie Vestergaard
Opdateret i denne uge

OBS! Dette er en premium feature.

Funktionen ferieoverblik giver medarbejderne mulighed for, via et link i medarbejderappen, at tilføje virksomhedens fraværskalender til deres eksisterende kalender (Google Kalender eller Outlook). Dermed synkroniseres kollegaers feriedage direkte i kalenderen.


Indstillinger for visning:

Under Virksomhed → Ferieindstillinger kan virksomheden vælge, hvilket niveau af synlighed der skal gælde for ferieoverblikket:

  • Alle medarbejderes fravær

  • Kun fravær for medarbejdere i samme afdeling

  • Kun medarbejderens egen ferie

Guide:

1. Gå til Virksomhed og tryk herefter på Ferieindstillinger

2. Tryk på drop down under Adgang til fraværskalender for medarbejdere for at vælge indstilling og gem.


Sådan sætter medarbejderen kalenderen op

Guide:

1. Medarbejderen skal åbne sin app og klikke på cirklen med initialer.

2. Herefter scrolles ned til Link til at abonnere på fraværskalender, vælg om helligdage skal medtages i fraværskalender og kopiér linket.

3. Vælg den relevante guide:

Importér i Google Kalender

4. Gå ind i Google Kalender og klik på Indstillinger (tandhjulsikonet øverst til højre). Vælg Tilføj kalender i menuen til venstre, og klik derefter på Fra webadresse.

5. Indsæt linket fra medarbejderappen i feltet Kalenderens webadresse og tryk Tilføj kalender.

Importér i Outlook

4. Åbn Outlook-kalenderen. Klik på Tilføj kalender og vælg Fra internettet.

5. Indsæt linket fra Salary i det viste felt. Klik på OK for at tilføje kalenderen.

Besvarede dette dit spørgsmål?