Spring videre til hovedindholdet

Opsæt ferieoverblik i ekstern kalender

Med Premium-pakken har medarbejdere mulighed for at få et samlet overblik over kollegaers ferie via Google Calendar eller Outlook.

Sofie Vestergaard avatar
Skrevet af Sofie Vestergaard
Opdateret over en uge siden

OBS! Dette er en premium feature.

Funktionen ferieoverblik giver medarbejderne mulighed for, via et link i medarbejderappen, at tilføje virksomhedens fraværskalender til deres eksisterende kalender (Google Kalender eller Outlook). Dermed synkroniseres kollegaers feriedage direkte i kalenderen.


Indstillinger for visning:

Under Virksomhed → Ferieindstillinger kan virksomheden vælge, hvilket niveau af synlighed der skal gælde for ferieoverblikket:

  • Alle medarbejderes fravær

  • Kun fravær for medarbejdere i samme afdeling

  • Kun medarbejderens egen ferie

Guide:

1. Gå til Virksomhed og tryk herefter på Ferieindstillinger

2. Tryk på drop down under Adgang til fraværskalender for medarbejdere for at vælge indstilling og gem.


Sådan sætter medarbejderen kalenderen op

Guide:

1. Medarbejderen skal åbne sin app og klikke på cirklen med initialer.

2. Herefter scrolles ned til Link til at abonnere på fraværskalender, vælg om helligdage skal medtages i fraværskalender og kopiér linket.

3. Vælg den relevante guide:

Importér i Google Kalender

4. Gå ind i Google Kalender og klik på Indstillinger (tandhjulsikonet øverst til højre). Vælg Tilføj kalender i menuen til venstre, og klik derefter på Fra webadresse.

5. Indsæt linket fra medarbejderappen i feltet Kalenderens webadresse og tryk Tilføj kalender.

Importér i Outlook

4. Åbn Outlook-kalenderen. Klik på Tilføj kalender og vælg Fra internettet.

5. Indsæt linket fra Salary i det viste felt. Klik på OK for at tilføje kalenderen.

Besvarede dette dit spørgsmål?