Spring videre til hovedindholdet

Overførselsservice aftale

Sådan tilmelder du dig Overførselsservice så dine betalinger kan foretages automatisk, samt finder ofte stillede spørgsmål

Sofie Vestergaard avatar
Skrevet af Sofie Vestergaard
Opdateret i denne uge


Hvis du ønsker, at dine overførsler skal klares automatisk, skal du oprette en overførselsaftale. Normalt tager det omkring 7 dage, fra du underskriver overførselsaftalen, til at den vil blive sendt til os. Når vi modtager den, sender vi en mail til dig angående dette. Du kan læse mere om processen efter tilmelding her.

Se vores FAQ vedrørende overførselsservice her.


Guide:


Klik på nedenstående link og vælg "Opret aftale". Følg herefter trinene i tilmeldingsflowet. Ved problemer, kan du kontakte overførselsservice på telefon: +45 80 81 07 08.

Bemærk: Du skal logge ind med virksomhedens Erhvervs NemID eller MitID Erhverv.

Tilmeldingsproces – trin for trin

Trin 1: Indtast virksomhedens oplysninger og kontaktinformation.

Trin 2: Vælg den person, der skal underskrive aftalen.

Trin 3: Indtast det kontonummer, Salary skal trække pengene fra.
(Typisk virksomhedens primære konto.)
Bemærk: Overførselsservice understøtter ikke udenlandske banker.

Trin 4: Vælg dataleverandør.
Når du bliver spurgt "Er virksomheden dataleverandør?", vælg "Nej", og find

Salary.dk i listen.

Trin 5: Gennemgå og send aftalen – du er nu tilmeldt.

Priser for Overførselsservice

Transaktionsgebyrer (Bemærk, at denne side ikke løbende opdatere priserne. Tjek derfor linket i bunden):

  • Lønoverførsler: 0,26 kr. pr. transaktion

  • Pensionsindbetalinger: 0,12 kr. pr. transaktion

Gebyrerne opkræves af Salary som en del af den normale lønkørsel – på vegne af Overførselsservice.


FAQ

Hvornår kan jeg bruge min overførselsaftale?

🔗

Når du opretter en Overførselsservice-aftale, er det Overførselsservice og din bank, der styrer processen. Vi modtager først besked om aftalen, når alt er færdigbehandlet, og vi kan desværre ikke give indsigt i forløbet undervejs.

Forløbet – hvad kan du forvente?

Der sendes to mails under processen, hvis alt går som planlagt:

  1. Godkendelse fra banken: Du modtager den første mail, når banken godkender aftalen.

  2. Færdiggørelse fra Overførselsservice: Herefter kan der gå op til 4 arbejdsdage, før Overførselsservice har behandlet aftalen og sendt den til os.

Når Overførselsservice har sendt aftalen, modtager du en mail, og vi får besked om aftalen. Det kan tage op til én arbejdsdag fra du modtager mailen, til vi får aftalen og den er synlig i Salary.

Hvad gør du, hvis du ikke har modtaget bekræftelse fra os?

Hvis du har modtaget besked fra Overførselsservice om, at aftalen er godkendt, og du efter én arbejdsdag ikke har fået en mail fra os, skal du kontakte Overførselsservice. De kan oplyse, om aftalen er blevet sendt videre til os.

Vigtige bemærkninger

Vi har desværre oplevet, at der kan opstå fejl i afsendelsen af aftalen fra Overførselsservice. Vi kan ikke anvende aftalen i Salary, før vi har modtaget den. Hvis Salary ikke har modtaget aftalen, kan vi ikke gennemføre pengeoverførsler for dig, selvom du har fået bekræftet, at den er godkendt.

Kontakt Overførselsservice
Har du spørgsmål til din aftale, kan du kontakte Overførselsservice på telefon +45 80 81 07 08.

Hvordan ændrer jeg konto, hvorfra lønnen trækkes?

Hvis du har en Overførselsservice-aftale, kan du desværre ikke bare ændre den konto, aftalen er knyttet til. Aftalen gælder kun for den oprindelige konto, og derfor skal en ny aftale oprettes, hvis du skifter bankkonto. Se vejledningen for oven.

Hvilke overførsler foretager Salary for mig via Overførselsservice?

Når du har oprettet en overførselsaftale med Overførselsservice, sørger Salary automatisk for, at løn og skatter bliver betalt til tiden. Salary beder Overførselsservice om at overføre penge fra den bankkonto, der er tilknyttet din aftale.

Du kan genkende disse overførsler på følgende måder:

  • Lønoverførsel: Dette er betalingen af løn til dine ansatte samt betaling for brugen af Salary. Der vil kun være én transaktion pr. lønperiode fra din firmakonto på det samlede beløb.

  • INFO-OVF60900: Dette er betalingen af indeholdt A-skat samt AM-bidrag for den seneste måned, og beløbet overføres direkte til din skattekonto hos SKAT. Du vil kunne se modtagelsen af beløbet på skat.dk, under "Skattekontoen", senest 5 dage efter overførslen.

    • For små virksomheder sker denne overførsel den 10. i hver måned, undtagen i januar, hvor det sker den 17.

    • For store virksomheder sker overførslen den sidste bankdag i måneden. Hvis banken er lukket på den dag, vil overførslen ske på den næstkommende bankdag.

  • INFO-OVF61800: Dette er betalingen af indeholdt ATP for det foregående kvartal. Beløbet overføres direkte til ATP. Du kan se betalingen på virk.dk senest 5 dage efter overførslen. Overførsler sker på følgende datoer:

    • Første kvartal: 7. februar

    • Andet kvartal: 7. maj

    • Tredje kvartal: 7. august

    • Fjerde kvartal: 7. november

  • INFO-OVF62400: Dette er betalingen af feriepenge til Feriekonto.dk. Du vil kunne se betalingen på Feriekonto.dk inden for 5 dage. Salary sørger for, at feriepenge bliver indbetalt korrekt, afhængigt af hvornår lønperioden slutter:

    • Hvis lønperioden slutter den 15. i måneden, er fristen for betaling den sidste bankdag i samme måned.

    • Hvis lønperioden slutter efter den 16. i måneden, er fristen den 15. i måneden efter.

    • Hvis fristen falder på en weekend eller helligdag, er fristen den sidste bankdag før.

    Hvis du har haft fratrådte funktionærer, sørger Salary for, at eventuelle feriedage bliver korrekt udbetalt til Feriekonto, såfremt du opsiger medarbejderen inden lønnen køres.

  • INFO-OVF63100: Dette er betalingen af pension til et pensionsselskab. Afhængigt af pensionsselskabet, kan pensionen også være inkluderet i selve lønudbetalingen i stedet for at blive overført med denne tekst.

Du kan altid se, hvilke overførsler Salary vil foretage fra din bankkonto, ved at tjekke en lønkørsel under afsnittet "Overførsler" eller samlet under "Virksomhed" -> "Overførsler".

Hvordan ændrer jeg en manuel overførsel til automatisk, hvis jeg har godkendt lønnen?

🔗

Hvis du godkender en løn, før din Overførselsservice-aftale er på plads, vil alle overførsler blive markeret som manuelle. Når din Overførselsservice-aftale er aktiv, kan du rette manuelle overførsler (undtagen løn) til automatiske.

Sådan gør du:

1. Gå til Virksomhed -> Overførsler.

2. Her vil du se en liste over alle overførsler, som enten er blevet foretaget, eller som er planlagt til fremtidige datoer.

3. Klik på Skift til Overførselsservice eller Skift til manuel, alt efter hvordan du ønsker, at overførslen skal behandles. Når du har trykket skift til overførselsservice vil beløbet blive overført indenfor 2 bankdage.

Besvarede dette dit spørgsmål?