OBS! Denne funktion kræver integration med enten e-conomic eller Business Central. Hvis I bruger et andet regnskabsprogram, kan I i stedet læse, hvordan man bogfører på afdelinger i denne guide.
Hvis du bruger dimensioner i e-conomic (tillægsmodul) eller Business Central, kan du aktivere understøttelse af dimensioner via bogføringsintegrationen i Salary.
I Salary kaldes dimensioner for Afdelinger, og de fungerer som en direkte spejling af de dimensioner, du har oprettet i dit bogføringssystem.
Når du opretter medarbejdere i Salary, kan du tilknytte dem til relevante afdelinger, som herefter vil blive synlige som dimensioner i e-conomic eller Business Central.
Det gør det nemt at opdele og analysere dine lønomkostninger på tværs af medarbejdergrupper, afdelinger eller andre relevante dimensioner i dit regnskab.
Hvis du endnu ikke har opsat afdelinger i din virksomhed, kan du følge denne guide.
Guide:
1. Når integrationen til E-conomic eller Business Central opsættes, skal dimensioner aktiveres.
2. Gå til Integrationer → Regnskab, og klik på Afdelingsbogføring.
3. Vælg, om der skal bogføres på afdelinger eller omkostningssteder, og klik på Gem ændringer.
4. Gå videre med næste trin, afhængigt af om du har valgt bogføring på afdelinger eller omkostningssteder.
Bogføring på afdelinger
Bogføring på afdelinger
Scroll ned på siden. I venstre side ser du dimensionerne hentet fra dit regnskabssystem. I højre side vises de afdelinger, der enten er tilknyttet eller endnu ikke tilknyttet en dimension. Hvis du endnu ikke har opsat afdelinger i din virksomhed, kan du følge denne guide.
For at tilknytte en afdeling til en dimension:
Sæt et flueben i højre side under Aktiv ud for den ønskede dimension.
Vælg den ønskede afdeling i drop-down-menuen.
Scoll ned til bunden og klik på Gem ændringer for at gemme opsætningen.
Bogføring på omkostningssteder
Bogføring på omkostningssteder
Scroll ned på siden. I venstre side ser du dimensionerne hentet fra dit regnskabssystem samt dimensionsværdien. I højre side vises de omkostningssteder, der enten er tilknyttet eller endnu ikke tilknyttet en dimension.
For at tilknytte et omkostningssted til en dimension:
Sæt et flueben i højre side under Aktiv ud for den ønskede dimension.
Vælg det ønskede omkostningssted i drop-down-menuen.
Scoll ned til bunden og klik på Gem ændringer for at gemme opsætningen.
5. Sådan bogføres det.
Bogføring på afdelinger:
Når du bogfører på afdelinger i Salary, vil du kunne se afdelingerne direkte på de enkelte bogføringslinjer i systemet. Dette giver et tydeligt overblik over, hvordan lønomkostningerne er fordelt.
Bogføring på omkostningssteder:
Hvis du benytter omkostningssteder (fx via e-conomic eller Business Central), vil disse ikke fremgå af bogføringslinjerne i Salary. Bogføringen på omkostningssteder er kun synlig i dit regnskabsprogram.