Spring videre til hovedindholdet

Hjælp til fejlet bogføring

Her kan du læse om hvad du kan gøre, hvis din bogføring er fejlet og hvordan du afhjælper dette.

Sofie Vestergaard avatar
Skrevet af Sofie Vestergaard
Opdateret over en uge siden

Hvis bogføringen er fejlet, vil du som oftest få en besked om hvorfor bogføringen er fejlet. Følg denne guide for at løse fejlen.


Guide:

1. Gå til IntegrationerRegnskab og klik på Se bogføring. Hvis din skærm ser ud som på billede nr. 2 skal du dog klikke på Genopret forbindelse. Hvis dette det afhjælper det, skal du klikke på Skift regnskabsintegration og opsætte integrationen på ny. Herefter kan du gå videre til næste step.

2. For at få et bedre overblik over hvad der er fejlet kan du sætte flueben over Vis kun fejlet. Skal du holde musen over bogføringen for at se fejlbeskeden.


3. Se hvordan du løser de pågældende fejlmeddelelser her:

Ingen meddelelse

Klik på Bogfør igen. Salary vil herefter forsøge at bogføre bilaget automatisk inden for 10-20 minutter.

Der opstod en uventet fejl. Prøv igen, hvis det stadigvæk fejler, så skriv til supporten

Klik på Bogfør igen. Salary vil herefter forsøge at bogføre bilaget automatisk inden for 10-20 minutter.

En eller flere konti i Salary mangler at blive tilknyttet en konto i dit bogføringssystem

1. Hent bogføringsbilaget ved at klikke på PDF.

2. Åben bilaget og find den/de konti, hvor der står Ukendt kontonummer.

3. Gå til IntegrationerRegnskab og tilknyt en konto til den/de konti der mangler. Tryk Gem ændringer.

4. Gå tilbage til den/de fejlede poster og klik Bogfør igen. Salary vil herefter forsøge at bogføre bilaget automatisk inden for 10-20 minutter.

Konto .. er låst i regnskabsprogrammet

🔗

1. Gå til dit regnskabsprogram og genåbn den konto, der angives som låst.

Når kontoen er genåbnet, kan du vende tilbage til Salary og fortsætte fra step 3 i denne guide.

Hvis det viser sig, at det er en forkert konto, skal du i stedet rette den i kontoplanen, før du fortsætter.

2. Gå til IntegrationerRegnskab og ret den konto til den/de konti der er låst. Tryk Gem ændringer.

3. Gå tilbage til den/de fejlede poster og klik Bogfør igen. Salary vil herefter forsøge at bogføre bilaget automatisk inden for 10-20 minutter.

Din regnskabsintegration-forbindelse blev afvist, det kan f.eks. være fordi du har skiftet adgangskode. Opsæt integrationen igen

1. Gå til IntegrationerRegnskab og klik på Skift regnskabsintegration og opsæt integrationen på ny.

Se evt. guides her:

2. Gå tilbage til den/de fejlede poster og klik Bogfør igen. Salary vil herefter forsøge at bogføre bilaget automatisk inden for 10-20 minutter.

4. Efter du har klikket på Bogfør igen, bør du vente 10–20 minutter, og derefter tjekke, om bilaget er blevet bogført.

Hvis bogføringen er lykkedes, vil feltet, hvor der tidligere stod Bogføring fejlet, nu vise enten:

  • "Bogført automatisk" eller

  • "Overført til kassekladde"


Besvarede dette dit spørgsmål?